Still in Beta

Non-educabilitatea

Mar 1, 2013 by     4 Comments    Posted under: Invatamant

 În toată documentația școlară existentă, noțiunea de “elev” s-a transformat într-un concept abstract sub denumirea de “educabil”. Așadar, toată educația școlară are ca subiect educabilii. Iar mie mi se pare total eronată această abordare, întrucât acestor non-educabili nu se mai aplică nici un principiu al educației, iar educabilitatea lor tinde spre mulțimea vidă.

În condițiile în care societatea contemporană a demolat orice urmă de valori sociale, inclusiv dorința de a învăța orice,  iar educabilii au o lipsă totală și intensă de motivație sau chiar curiozitate chiar și pentru a intra la ore, profesorii poartă vina aruncată tot de către aceeași societate, că nu sunt capabili să creeze un mediu educațional adecvat, care să trezească interesul educabililor. Right!

Educabilii pe care îi și duce mintea ajung să facă pe proștii în fața celor care disprețuiesc cartea, numai ca să nu treacă drept fraieri. Școala că și instituție a ajuns o masinărie de umplut timpul educabililor, care pozează în copii cuminți în fața părinților, căci ei merg la școală, sau în alte cazuri, în refugiu pentru cei cu familii nefuncționale. Iar când ajung la școală, educabilii nu știu cum să evite intratul la ore și după 3-4 ore cum să iasă pe poartă. Școala de asemenea mai distribuie niște bani la bugetari, însă fără a mai produce nimic.

Este interesant cum învățarea centrată pe elev, acest concept al pedagogiei moderne pentru care s-au făcut milioane de cursuri cu bani grei, a ajuns să fie învățare independentă în școlile de top (unde educabilii fac  90% muncă individuală și apoi cu profesorul poate niște probleme de olimpiadă), iar în restul școlilor, a ajuns să se prăfuiască în niște dosare prin dulapuri, în timp ce profesorii fac pază în pauze ca elevii să nu se bată, fac pază în timpul orei, ca elevii să între la ore, fac pază la porți, ca elevii să nu sară gardul. Iar când intră la ore, aceiași profesori se străduiesc să îi învețe pe educabili să își scrie numele corect. În clasa a IX-a.
Cum ajung așa în clasa a IX-a? prin sistemul actual de învățământ, evident. Ăla care are standarde, are ARACIP pentru asigurarea calității, prevede inspecții pe munți de hârtii și pe lecții la clasă, cursuri peste cursuri și examene peste examene pentru profesori. În fiecare an se întâmplă însă scandalul rezultatelor slabe la examenele de capacitate și de bacalaureat. După care apar noi indicații de sus, cu alte și alte hârtii de făcut.

Am oarecare dubii că acesta e sistemul educațional potrivit pentru copiii noștri.

 

Adauga
  • Facebook
  • Twitter
  • Problogger.ro
  • FTW.ro
  • email
  • Google Bookmarks
  • Adauga la favorite

4 Comments + Add Comment

  • Pai, din pacate, profesorii de altadata, majoritatea sunt la pensie, iar cei formati mai de curand, s-au lamurit si au plecat care incotro. Ca nu poti sa traiesti, ce sa mai zic sa intemeiezi si o familie si sa mai ai si copii, doar cu salariul din invatamant. Si asa am ajuns sa avem in invatamant personal slab, care sa ne educe copiii….

    • Din interior, pot sa spun ca sunt si dascali jos palaria, si inca multi, din pacate cu prea mult bun-simt ca sa ridice vocea cand e cazul…iar dupa o vreme, ajungi si la un salariu decent, drept e ca cu foarte multa munca, examene, si cu putin noroc…daca n-ar fi acesti oameni, ar fi si mai rau, adica colaps total. Mai e si problema ca oamenii buni pleaca, intr-adevar, dar si cei care raman, sunt blocati in diverse chichite birocratice si nu pot educa la adevarata valoare.

  • Da. Invatamantul a devenit o mare birocratie, ca mai toate din tara asta. Numai ca toti se asteapta la performante in invatamant, fara sa dea nimic. Ori daca nu dai nimic, nimic primesti. Sau daca investesti putin, finalitatea va inregistra rezultate slabe. Sunt reguli simple, care se aplica si in invatamant. Si totusi, chiar si in aceste conditii, exista dascali dedicati, care se implica si fac performanta…
    Ella a mieunat ultima oară ..Universal Daily Formula

  • Constat cu tristete ca invatamantul de la noi a ajuns la pamant. Resimt din ce in ce mai mult responsabilitatea de a fi parinte atunci cand vine vorba de educatia copilului meu. Am avut de optata intre a lasa copilul la o scoala de cartier, unde mi-ar fi fost si mie mult mai comod, fiindca ar fi putut merge si singur la un moment dat, si o scoala buna, care este insa mai departe de casa. Si problema nu ar fi invatatorii, care pot fi buni si la scolile din cartier, problema este clolectivul. M-am gandit ca e mai bine sa am copilul intr-un colectiv de copii buni si foarte buni, unde sa existe competitivitate, decat sa fie printre cei mai buni intr-o clasa nu foarte competitiva. La capitolul invatatori, inca mai vin persoane pregatite, fiindca orarul e destul de OK, in sensul ca stau la scoala doar 4 -5 ore pe zi, restul activitatilor (preagtirea lectiilor si altele, le pot desfasura si acasa). La profesori insa, e tragedie, fiindca nimanui nu-i convine sa aiba orele intinse pe toata ziua (mai ales in cazul celor nou veniti, orarul poate fi absolut infect), sau sa mai faca si naveta si sa fie plecat din zori in noapte pentru 1000 de lei. Pentru a lucra in invatamant iti trebuie har si devotament, dar si o situatie materiala care sa-ti permita sa te concentrezi asupra a ceea ce ai de facut.

Got anything to say? Go ahead and leave a comment!

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

CommentLuv badge